Lungröntgen, sjukhus, mm

Jaha igår så var det dags för lungröntgen för Moa. Kl halv 10 skulle vi vara där, vi var där tjugo över 9 och kom in med en gång:).
3 minuter tog det och Moa var jätteduktig:).
Ner till stan och ta bussen hem till skolan igen och jag åkte hem och lade mig på soffan.

Dane messade mig och sa att han slutade vid 12 , så han kunde följa med till läkaren. Skönt tänkte jag, slipper man sitta själv. Gissa hur rätt jag hade:)
Hos husläkaren, som inte var min egegn, så kände han och klämde, och drog i nacke och rygg. När han tryckte på min kotor i nacken , så gjorde det jätteont.
Han gick ut och pratade med en annan läkare. Kom tillbaka och sade att dom ville skicka mig på röntgen för säkerhetsskull. Vi åkte upp på röntgen och anmälde oss, var där vid 2.
Kom in och hon tog massa bilder.
Tog väl ca 40 minuter på svar, då tyckte dom att jag skulle ner på ortopedakuten, för dom hade hittat nåt.....
Ner på akuten och satt där i en halv timme innan doktorn kom och sade att dom sett en skelettskada i nacken, som dom inte visste om den var gammal eller färsk. Sen har jag 2 kotor som är sammmanväxta, men det har jag nog alltid haft. Har även ett utskott i nacken som inte sla vara där.

jaha , läkaren tyckte att jag skulle göra en CT röntgen , för att se om skadan är gammal eller ny.
Det blev till att vänta nästan 2 1/2 timme på den...så jobbigt, men Dane var med mig och det var jättesnällt av honom...Vi sattt ute i solen och tittade på folk, kom in en massa roliga saker, så det var inte jättetrist kan jag säga...Pratad emed några tanter  som brutit armar och axlar. usch vad dom hade ont. Kan även säga att den här sista läkaren tyckte jag skulle ha en nackkrage på mig. Usch säger jag bara,, så jobbigt det var, kunde ju inte se var jag gick och blev helt stel.. men men  vad gör man inte.

Ct maskinen blev ledig och jag in i den, det tog 2 minuter sedan var det klart:),, ner igen på röntgen och VÄNTA!!!!!

Svarte kom efter ca 2 timmars väntan och det visade att det som jag har i nacken har jag haft sedan jag föddes...)
Av med kragen och vi fick åka hem...då var kl nästan 8 på kvällen....

Kan inte säga nu att jag inte fått kvalitetestid med min man hahahaha...

Nu så har jag fortfarande ont i nacke och rygg, ska vara hemma denna vecka och beställa tid hos sjukgymnast...
Så jag får rörelser att göra.

Tisdag idag och Dane är hemme,, dom har inget jobb åt honom. Vi ska väl se vad vi hittar på idag.)
Ska ändra lite bland mina foton i bokhyllan och sätta dit alla mina böcker istället.

Imorgon onsdag kommer Maria efter jobb och ska vara här, då Dane ska fixa till den röda volvon..

På fredag är det gravsättning för mormor:(... ska köpa en lyckta till henne.. och blommor..
På kvällen ska jag och mina kusiner till min mamma på räkafton...kul.....har det varje år och det har vi hållt på med i 15 år:)

På lördag är det konfirmation hos Dane brorsdotter:)

Ja det var lite om min dag igår.)

Skriver nog mera sedan:)

Hjärtekramar på er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0