Fy bubblan...

Dagen har gått efter förvantan bra.
Det började med att vi gick upp vid 7 , åt frukost , Moa gjorde sig fin:)
Sen åkte vi ner till Råå, hämtade ut pengar och Maria hämtade upp oss där:)
När vi kom vid Stenbrogårdens camping, så kom det en lastbil utkörandes och han stannade inte vid stoppskylten,, Maria hon skrek aoch försökte väja ut i kanten , men han fortsatte att köra ut....det jag kommer ihåg är att Maria tjöt och sen sa det pang!!!

Tänkte att nu dör vi alla..och hörde bara Maria svor som en galning, tittade upp och såg att hon satt där...tack gode gud hörde jag också att Moa var vid Liv...hon grät som en galning därbak.
Ut ur bilen for och jag skrek på den där j....a chauffören att han måste fått sitt körkort i ett cornflakespaket..var super arg....

Han sprang fram till oss och skrek på dålig engelska att han inte sett oss för solen, då sa Maria att solen var på andra hållet....vi kollade att hundarna därbak mådde bra. och jag ringde polisen...
Mille fick nog en chock , han satt under hatthyllan och bara skakade. det lilla livet...:(
Chauffören såg helt konstig ut.....hade nog inte sovit ordentligt....

Vi väntade på att polisen skulle komma...Moas pappa kom för han skulle köra mig och Moa till ridhuset..när vi körde kom polisen...

Vad jag fick veta sen var att Maria lämnat in bilen och sk alåna vår andre sålänge.


Väl på ridhuset så var det dags för tävling.

Hon gick banan och gjorde vid hästen:)

Duktig var hon också mitt lilla hjärta....red hela banan felfritt och fick en fin blågrön rosett:)

Vi satt och fikade lite och väntade på skjuts hem.
När vi kom hem så målade Lille Fia och Moa ägg och jag klädde påskris och buskarna där ute:)

Nu sitter jag här och funderar på livet....det som hände i morse var fruktansvärt otäckt, och vi hade verkligen änglavakt....Maria skar sig lite i fingret ,, inget annat....bara chock...

jag kände direkt att Hugo och Mormor och Moas Farmor vakade över oss alla!!!!!!!

Man omvärderar verkligen livet efter en sån här händelse.....

Älskar er alla

Hjärtekramar

Kommentarer
Postat av: pia

Ucsh vilken upplevelse....tur det gick så bra som det gjorde....ha en bra påsk

2009-04-09 @ 18:26:54
Postat av: Mosa

2009-04-10 @ 12:54:34
Postat av: Moa

Ucsh Mamma jag är glkad att du sa att jag var vid liv jag hade alrig gunnat klar mig utan dig du är mitt liv. Jag skar mej också i fingret det sved jag har en glassävra kvar jag hatade den dag övenm om paddy hjälpte mej så blev det inte lyckat puss lkram/Moa

2009-04-10 @ 12:56:36
URL: http://hjartemoa.blogg.se/
Postat av: Moa

fy fasen vilken händelse :/

2009-04-12 @ 14:04:53
URL: http://legobit.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0