Orolig

Moa låg i sovrummet o tittade på tv..
jag satt med dane o tittade på fotboll, när jag fick ett SMS...det var från Moa,,,det stod : Mamma jag har ont i magen o hjärtat.

Jag gick in till henne och låg i sängen och grät. Min älskade gumma...jag lade mig bakom henne o höll hårt om henne o pratade lugnt med henne...

Förklarade att  för att hon har ont i hjärtat är för att när det blir fullt med sorg o ledsenhet så säger det ifrån att nu behöver jag tömmas..så då är det bra att gråta ut ordentligt....och hon grät,,hon sa att hon var ororlig att hennes hjärta åxå skulle stanna o hon skulle dö!!!!

Nä sa jag : att det gör ont i ditt hjärta är för att det behöver tömma ut sorg. Okej sa hon...efter ett tag sa hon att nu känns det bättre mamma....

Gud.... vad ska jag göra när mitt enda levande barn tror att hon åxå ska dö???????

Hon är ju det enda jag har att leva för..( förutom Dane då ju)......

Hon ska ju leva tills hon är supergammal.....

Ojoj känslorna svämmar över nu och nu är det jobbigt igen...Himlen är svart..är det Hugo som arg eller leden nu när vi är det????



Kommentarer
Postat av: Moa

usch, stackars moa :(

jag kan förstå att hon blir orolig när hon har hjärtfel och känner så. det är ju svårt att skilja på fysisk och psykisk smärta ibland, lite som när folk får panikångestattacker och tror att de ska dö.

kram

2008-06-15 @ 17:12:58
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Emma

kan förstå du e orolig

2008-06-26 @ 05:49:15
URL: http://mammanemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0