Hugo.....

Va inte ledsen min vän ,
vi kommer ses i himmlen sen igen,
jag ska vissa dig var vi änglarna bor,.
vi ska leka titt ut du och jag ,
och allt kommer va som det en gång var,
så gråte inte kära Mor, jag är hos dig var du än är,
håller din hand, när du inte längre orkar mer.
gråt inte Far, håll min mamma nära,
så ska det snart bli bra.
vakar över er min älskade vän,
 för vi kommer ses i himmelen.

Min starka mamma

"Min mamma är så stark,
det säger faktiskt alla.
Men i ensamhet om natten har
jag sett hennes tårar falla.

Under sömnlösa nätter
kommer jag tassande på tå.
Hon vet inte att jag är där
för att hjälpa henne förstå.

Lika ändlöst som strandens vågor
och hennes smärta...
Jag vakar över min starka mamma
som alltid bär mig i sitt hjärta.

Hon bär ett leende,
ett leende som hon tror döljer.
Men genom Himlens dörr
ser jag tårarna som följer.

Min mamma försöker hantera döden
för att hålla mig kvar.
Men alla som känner henne vet
att det är den enda möjlighet hon har.

När jag vakar över min starka mamma
genom Himlens öppna dörr
försöker jag förklara att änglar skyddar mig
nu så som hon gjorde förr.

Men jag vet att det inte hjälper
eller lättar bördorna hon bär.
Har du möjlighet, gör ett besök
och visa att du håller henne kär.

Vad hon än säger...
hur hon än mår.
Min starka mamma har ett
hjärta fullt av sår."

Kommentarer
Postat av: Victoria

Läst igenom några nya och några gamla inlägg, bl.a. från oktober..har inga ord..

2008-04-16 @ 12:47:08
URL: http://virraan.blogg.se
Postat av: Danne

Hej, det var jag som frågade vad som hänt i min post från i går. Jag har tittat lite kort nu, jag är ledsen men jag kan inte läsa mera, jag blir för ledsen. Läste om dagen han gick bort och tårarna bara sprutade ur ögonen på mig, så jävla orättvist.
En jättefin blogg men jag grejar det inte tyvärr, inte med alla fina dikter och allt, jag blir helt knäckt. Tack för att man fick titta in.
Kram
Danne

2008-04-16 @ 23:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0