Lund!!

Hej alla !!!

Det var så spännande att åka till Lund,,,,
läkaren där var jättebra o trevlig...

Hon tittade på bilderna , behöll några, ska kolla mer av detta nu.

Som hon sa nu så är det X bunden ärftlighet, det är att Xkromosomen har 2 gener o den ena är förändrad (vilket ger hjärtfelet) och den andra är frisk. När man sen gör bebis så vet man inte vilket gen bebisen får, det kan vara den friska o det kan vara den förändrade.

Det är på mig 50-50 chans att få ett friskt eller sjukt barn.

Så vi sa att det vågar vi inte riskera.

PGD går inte att göra på mig eftersom dom inte vet vilken gen som är förändrad.

Det enda alternativ är äggdonation.

Hon ska behandla detta i ca 1 vecka sen ringer hon igen o vi pratar och då kan hon skicka remiss till RMC i Malmö. dom samarbetar så hon sa att det tar inte lång tid.

Var på Barnhjärtavd åxå o hälsa på o där träffade vi ssk o Hugos anestiläkare , som räddade hans liv när hans hjärta slog för fort.

Han pratade med oss och sa att detta var ett bra steg vi gör nu.. att kämpa på.



Hjärtekramar från Anna

Kommentarer
Postat av: Marie (Mrsrfritz)

Hej gumman!!
Skönt å höra att de gått bra å att ni ska få hjälp med resten för att få bebis..
Håller alla tummar å tår för er ska ni veta ..
massa Styrke kramar
Marie

2007-09-07 @ 10:27:16
URL: http://mrsfritz.webblogg.se
Postat av: Marie (Mrsrfritz)

hihi jaa honom fick jag av min mamma i ett mail .. den grejen han har ner till ska röra sej igentligen hihi ..:)
kramar .. ses snart ..

2007-09-09 @ 09:25:35
URL: http://mrsfritz.webblogg.se
Postat av: Mia Fridh

Många tröstkramar till dig.
Vilken söt liten en
Mia

2007-09-10 @ 15:40:41
Postat av: ia

Hello gumman.
Nu hittade jag dig här igen!.
Jodå, klart vi kan ta en fika, men jag vågar inte planera nåt i förväg, är INTE social denna månad när jag jobbar natt *s*....Idag sov jag till 15,30, så sanslöst. Ändå är jag såå trött att jag inte vet vilket ben jag ska stå på*S*...Men snart är jag 'tillbax till verkligheten igen' =)
SKönt att höra att allt gick bra i Lund!.
Hoppas allt är bra med er alla.
KRAM

2007-09-10 @ 15:59:29
Postat av: Anonym

Såg att du frågade efter Matildas gravplats. Den är på Brågarps kyrka i Staffanstorp.

2007-09-10 @ 21:49:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0