Hugos sista dag :(

Torsdagen den 24 o fredagen den 25 maj -07

Ja tänkte berätta för er hur det var de dagarna o vad som hände:

Torsdagen den 24 maj började med att Hugo var jättedålig i magen, bara bajsade o bajsade,, wroom sa det i blöjan o man bytte som en tok.

Ledsen var han så jag tänkte att jag provar ge han mat på flaska ( han hade sond o hade inte alls tagit nåt på flaska innan),, gjorde 100 till honom o han slurkade i sig allt :) skoja jag blev paff,, jag bara satt där o mata o han ÅT!!!!!

Sen upp på axeln o blurp sa det , han rapade!!! Jisses dettta e inte klokt,, jag ringde barnavd o sa han åt på flaska,,ssk skrattade o grattade o sa det ska jag skriva i hans pärm..

3 timmar senare efter hasovit gott tog han 100 igen på FLASKA!!!

jag var såå glad o ssk sa att behåll sonden till ikväll så kan du dra den om han ätit själv hela dagen:)

Jag o Hugo gick ut o gick o handlade vita strumpbyxor till honom till dopet som skulle va lördagen den 26 maj kl 11. den dagen han blir 6 månader.

Han åt på flaska o sov o var lite orolig men tyckte om att var aute.

Dane kom o träffade oss o var såå glad o stolt över sin lille älskling..

Senare på eftermiddagen åkte vi alla jag hugo Dane o Moa o handlade det sista till dopet, på fredagen den 25 skulle farmor o jag göra fint i lokalen.

Hugo var ledsen hela kvällen o åt på flaska,, till och med sin medicin tog han i flasknappen..jag sa att jag låter sonden sitta över natten så imorgon drar jag de....

Hugo hade ont i magen så kl 1 på natten så lade jag han i minsäng, så jag kunde smeka honom över magen.. han var lite ororlig men vi somnade.

Kroppen är tidsinställd så jag vaknade kl 04,45 av jag jag tänkte nu ska HUgo äta...låg med ryggen mot honom. Kände hans arm mot min rygg o jag tänkte vad kalla han är,,, tar på mig glasögonen o vänder mig om!!!!:

Där ligger han med ögonen öppna o munnen öppen DÖD!!!!!

Jag bara skrek o trillade ur sängen,, Dane kom infarandes, han hade somnat  isoffan. Jag skrek åt honom att hUgo andas inte hjälp honom!!! Dane tittade på Hugo o sa bara han e DÖD!!!! Jag skrek så att jag är förundrad över att inte moa vaknade, men senare sa hon att hon hörde att jag skrek men hon trodde hon drömde.

Dane asatt hos Hugo o jag ringde 112 o bara s att min son är död,, killen i luren skrek att det är kod röd,, jag bara sa han är död,,,killen sa till mig att böja hans huvud bakåt,, när jag gjorde det så knakade i hans leder, de hade redan börjat stelna...

Killen sa blås fem ggr i hans mun ,,jag kunde inte alls så Dane blåste o jag tryckte över hans bröst,, men jag sa bara han set ut som en docka,,killen skrek,, det är kod röd kör fort som faaaan,,,,

han pratade med mig hela tiden om namn o adress o ålder o allt,, sa att nu kommer ambulansen,, o jag bara nä här är ingen, jag vet jag tänkte nu har de fått fel adress,, men helt plötsligt kom de runt hörnan rätt in i porten o sprang ut 4 st var e han??? Jag bara idär inne i sovrummet...

Killen i luran sa adjö o jag gick in...

då kommer en grönklädd läkare in i vardagsrummet o säger,,tyvärr vi kan inte göra nåt han e borta....jag vet jag sa jag måste väcka moa...
Jag gick in tillmoa o sa Moa vakna jag måste prata med dig,, hon sa det är ju inte dags att gå upp det är ju fortfarande mörkt,,jag bara du måste vakna Hugo är borta,, va sa hon har nån tagit honom,, nä sa jag han är död!!

Hon gick upp o ut io vardagsrummet där alla ambulans pesronalen satt,, hon sa vad gör ni här,, ?? Dom svarade vi skulle hjälpa din bror men han är borta...Nån sa att de måste ringa polisen o jag bara jaja,,,,jag ringde mamma o moas pappa min mamma sa jag kommer upp på barnavd sen när ni kommit dit...

Moas pappa bor på samma område så han sa jag kommer tille r direkt nu...
Poilsen kom o frågade en massa o han frågade vad Moa heter, han sa det heter min dotter åxå,, han sa att han tycket det var jobbigt dett aför han har en lite bebis hemma.. Moa sa jag o han lever det gör inte min bror..

Vi åkte upp till Barn avd där dom gjort fint i ett rum,, den ssk som jobbade natten var en avd em som tagit mkt hand omHugo så hon var jätteledsen...där var blommor o ljus o fina dukar,,s ängen var fint bäddad o han hade sin Blå laban filt med sig..o sin herr lejon speldosa....
vi ringde alla vi känner för att berätta o meddela att dopet är inställt,,,

Hugos kontaktssk kom in på sin lediga dag o hon bara grät,,,hon frågade om han skulle ha några kläder , han sov ju bara i blöjan,, jag bara ja , så han fick låna en blå sparkdräkt, det skule hämtas hans egan kläder sen.

Vi höll honom pussade honom o grät,,, han blev så kall , så vi fick en filt till,,

Vi satt hela dagen med honom , hans hjärtläkare kom in på sin smester o grät o pratade,, kuratorn kom o pratade,, vi bestämde att han skulle obduceras för att få fram gemensam mämnare för alla hans fel...

Danes bror , fru o deras mamma åkte hem till oss o plockade undan ALLA hans saker ja allt, kläder , vagn säng vagga mediciner mat, flaskor leksaker ja ALLT för jag kände att jag kan inte komma hem o se allt detta, det hade kommit blommor till oss ,, från massa vänner..Danes bror tog med sin kläder till Hugo,,hans favvejeans blåa strumpor hans solhatt,,, o hans Lilla Anna o Långa Fabror tröja,, alla sa att det är jag o dane som är lilla Anna o Långa fabrorn:),,, så han skulle han den tröjan på sig med mamma o pappa..

Vi fick klä honom men jag sa jag vill inte så Moa o ssk ghjälptes åt,, o man hörde hur moa pratade med Hugo,,,,
De lade honom i sängen o då gick Moa fram o började pumpa på hans bröst, läkaren kom in o frågade vad hon gjorde hon sa jag måste få igång hans hjärta måste det!!! Åhh jag känner det slår sa hon o lade hande på hans bröst,,läkaren sa lilla gumman det är din egen puls du känner,,Hugo är i bland änglarna nu,,,,

Moa åkte hem till sinpappa för hon skulle vara där i helgen...

ssk o vi pratade om hans dop,, hon sa jag ska ringa prästen o säga att vi ska ha namngivning så han får sina namn....hon gjorde det o det bestämdes att det skulle vara namngivning lördagen den 26 maj istället för dop,,vi ringde alla igen o satt de kunde komma o det ville alla.

Vi ahde ju redan beställt smörgås tårtor så då kunde vi ju äta upp dem då så ,, det blev en minnesstund för Prinsen,,,allat tyckte det var jätteskönt o de som ville fick sen följa med upp till andaktsrummet på sjukhuset för att ta farväl av honom o se att han hade frid o vara med på namngivningen...

Jag satt med honom i famnen hela tiden o pratade med honom,, sa att jag kommer alltid att älska dig älsklingen...
Moa läste sin egen skrivna dikt:

Min Prins Hugo.
Du är i mitt hjärta du var min prins.
Jag saknar dig jättemycket, du var min bästa lillebror puss o kram din storasyster sov gott älskar dig jättemycket.

denna dikt fick hugo med sig i kistan

Som alla grät,,Dane fick tända dopljuset men han klarrade det inte,prästen fick hjälpa honom.

sena ver tillbaka till rummet o de som ville följa med o prata med Hugo fick det,,,

Moa satt i sin pappas knä o sa jag har sååå ont i mitt hjärta pappa är det mitt hjärtfel, kommer jag åxå att somna???

Nej sa han,,Moa att du har onte i ditt hjärta det är för att detär brustet , det är sorg,, det gör ont då,, det är inte hjärtfelet o du kommer inte att somna förräns du är jättegammal.

Sen s aMoa till alla hon kääner att hennes hjärta är brustet:( min lilla prinsessa,,,

orkar inte skriva mer nu men det kommer mer aom allt,,,,,

Kramar Anna


Kommentarer
Postat av: Linda

gumman!!
jag gråter när jag läser va du skrivit.
ingen ska behöva vara med om något såhära, absolut inte du och resten av familjen.
du hade en fin ,stark liten prins
och vi kommer alltid minnas han och tänka hur söt och stark han va som kämpade.
för han va en redig kämpe..
tycker ni e starka och modiga som kämpar på där hemma trots den stora förlusten och den fruktansvärda smärtan..
vet att ni har det jätte jobbigt därför beundrar jag er så att ni orkar...

ni e så fina glöm aldrig det...kramisar linda!!!!

2007-10-17 @ 20:55:28
URL: http://Lpersson.blogg.se
Postat av: linda

men gud..vad jag gråter...hur kan livet vara så orättvisst...
fy vad jag gråter..'
massa kramar

2007-11-13 @ 12:45:12
URL: http://www.majazippert.blogg.se
Postat av: Marie

Fy vad jobbigt det var o läsa detta..tårarna bara sprutar!!! Det värsta är att jag vet vad ni går igenom...kan verkligen känna eran sorg..har själv mist ett barn för 5 år sen!!! Massor med kramar till er..från Marie "änglamamma"!!!

2007-11-21 @ 21:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0