Från Hugo....

                                                                      Snälla mamma sörj inte för mig,


Jag är fortfarande här fastän du inte kan se mig

Jag är nära vid din sida varje natt och dag,

Och i ditt hjärta längtar jag att få stanna

 

Min kropp är borta, men jag är alltid nära,

Jag är allting du känner, ser eller hör

Min ande är fri men jag kommer aldrig att lämna dig,

Så länge som du behåller mig i ditt hjärta

 

Jag kommer aldrig att vara utom synhåll,

Jag är den klaraste stjärnan i sommarnatten

Jag kommer aldrig att vara utom synhåll,

Jag är den varma, fuktiga sanden vid stranden

 

Jag är lövens alla färger då hösten träder fram,

Och den rena, vita snön som täcker jorden

Jag är alla vackra blommor som du älskar att se,

Det klara, svala vattnet i en tyst sjö

 

Jag är den första ljusa blomningen som du ser om våren,

Den första varma regndroppen som april ger

Jag är en första strålen ljus när solen träder fram,

Och du kan se att månens ansikte är mitt

 

När du känner att ingen finns nära att älska dig,

Kan du tala med mig genom herren ovan dig

Jag viskar mitt svar genom trädens löv,

Och du kan känna min närhet i den varma sommarvinden

 

Jag är de heta, salta tårarna som faller då du gråter,

Och de vackra drömmarna som kommer då du sover

Jag är leendet du ser i barnets ansikte,

Sök mig bara mamma, jag finns i allt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0