För 1 år sedan :(

Idag för 1 år sedan blev jag inlagd på BB. hade högt blodtryck o äggvita i urinen.

Då trodde vi att det skulle bli bra ... hade ju hadt havandeskapsförgiftning med Moa åxå och då gick det bra.

Det var en måndag jag blev inlagd.

På Tisdagen tog de ett fostervattensprov på bebben,pga att han hade vätska i huvudet men allt var bra.

På torsdagen så beslöt läkaren att jag skulle ner till Lund för att trycket gick inte ner o Hugo skulle ju förlösas därnere pga sitt hjärtfel. jag fick åka ambulans o Dane o Svärmor var hemma o packade min jätteväska med kläder. Hugo skulle ju egentligen komma den 28 januari, så ajg visste inte hur länge jag fick stanna där.

Jag mådde bra och hade ett eget rum.. med tv , dator, o telefon. Vad mer kan man begära....??
På lördagen fick jag ont i huvudet o sammandragningar, då de tog ctg på mig var 3 :e timme.
Min kusin o hennes man kom o hälsade på o då fick dom höra hjärtljuden, när han sparkade o slog kullerbyttor..

De jag tycker är märkligt är att han hade 158 ca i hjärtslag.. har inte hjärtbarn mer eller mindre i hjärtslag än friska??? vet ej,, får väl kolla upp det...

På söndag morgon mådde jag inte alls bra hade jätteont i magen o huvudet.
Blev nerskickad till förlossningen där de efter ca 1 timme bestämde sig för att nu skulle hugo ut!!!!!

Narkosläkaren kom o pratade med mig om allt.. o hon sa att hjärnan uppfattar inte ordet inte...så när jag tänker att detta gör ont så gör det ont....

Dane kom precis när jag skulle åka iväg,,tur var väl det....

När jag fått bedövning o de skulle snitta så kände jag det.. det kändes som nån ströp mig med ett rep inifrån o slet i min mage o bebis...

Jag fick panik o började skrika o slog läkaren...
De fick söva mig o när dom sövt mig så har de max 2 minuter på sig att plocka ut bebisen....när Hugo kom ut så andades han inte,, Dane stod o såg på när de körde ner slangar i halsen på honom...o försökte få honom att nadas..de lade honom i en kuvös o snabbt ner på neo.

När jag vaknat upp så kom Dane o sa att det belv en Hugo o han har 11 fingrar o 10 tår,,jag bara va??? ja han hade 2 st lillefingrar på höger hand:)

Han hade respirator och mådde lite sådär.

Vägde 1820gr o var ca 45 cm lång / kort..kom i v 30..10 veckor innan beräknad tid..

Min älskade lille Prins...det bästa av allt.. en sån kämpe finns inte i denna värld...

Varför just han ????
Varför min älskade prins Hugo

Hugo dagar gammal.
image91

Brossan älskar när syrran håller om honom...

image92
Här ligger jag med CPAP....den skjuter in luft så att ajg andas i motvind..jobbigt..men slipper respiratorn
image95

Väntar på min första hjärtop 16 dec 06 den tog 5 timmar, ligger i resp igen :(
image93

Nyopererad den 16 dec 06
image94

Denn fina tavla gjorde moa åt mig i skolan.. det är jag,,de n var med mig överallt...

image96

Kommentarer
Postat av: Linda

han va så fin din lille prins
han va en riktig kämpe som du själv sajjer...

kram på er....!

2007-11-20 @ 18:34:54
URL: http://Lpersson.blogg.se
Postat av: Marie (Mrsfritz)

De e inte klokt att de har gått 1 år redan.
Tänker på er gumman ..

*miss You*

kramar lilla Marie

2007-11-22 @ 10:44:05
URL: http://mrsfritz.webblogg.se
Postat av: ia

Hej!
Jag jobbar till 15 på måndag, när är kalaset?
Kram

2007-11-22 @ 14:33:44
Postat av: Emma

Hejsan. Jag såg inte förräns nu att du skrev. Vad fin han var :)

Nu har det nog gått två månader sen min pojke gick bort, tror jag. Men jag saknar honom fortfarande. Jag vill så gärna ha honom tillbaka. Men jag vet ändå att han finns hos mig. Fast jag vet inte hur jag ska kunna släppa honom...

Kram Emma

2007-11-22 @ 15:21:25
URL: http://www.nogg.se/emma86
Postat av: Karolina o Felicia

Fina Hugo!
Ja visst e folk otroligt ouppfostrade när dom pekar o glor!
Bläää för dom!
KRAM

2007-11-25 @ 21:53:31
URL: http://www.tidigmamma.blogg.se
Postat av: Marie (Mrsfritz)

Hej gumman!!

ville bara in å säga att jag tänker på er ..
massa KRAMAR till er ..

kramar

2007-11-26 @ 11:25:30
URL: http://mrsfritz.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0